woensdag 14 januari 2009

Lekker toch die sneeuw !


Hallo daar!

De beste nieuwjaarswensen voor iedereen!

Ff een update ivm onze Aika. 't Is toch alweer een tijdje geleden, nietwaar?

Met Aika gaat alles heel goed! Dat de sneeuw vandaag weg is vindt ze een beetje spijtig, denk ik, haha... Helemaal gek van de sneeuw, mijn zot beestje... Natuurlijk heb ik de kans genomen om enkele foto's te nemen. Dat die sneeuw koud was aan haar pootjes kon de pret absoluut niet drukken.

Voor de rest gaat alles heel goed. Wat kan ik zeggen? Ze doet niet moeilijk en is altijd lief en zachtaardig. Soms heeft ze nog schrik van vreemd volk, als die op bezoek komen bijvoorbeeld, maar dat ebt stilletjesaan ook weg.

Het is vooral de kat die het hier voor het zeggen heeft. Die heeft sinds kort een nieuw spelletje uitgevonden, nl. 'pik-het-kussen-van-Aika-in'. Aika, de arme duts, laat het zonder morren toe...

Veel mensen maken de opmerking dat Aika wel heel mager is. Ze denken vaak dat ze een rare kruising Border Collie is, omwille van haar kleuren en zijn altijd verbaasd als ik zeg dat er niks van Border Collie in zit. Die opmerkingen over haar slanke lijn zijn soms wel vervelend, maar ze staat heel goed nu. Sinds haar aankomst, bijna 5 maanden geleden is ze niet echt verdikt. Ze blijft net onder de 20kg...

Sinds kort kan ik haar ook loslaten. Eerst had ik er een beetje schrik voor, maar ze doet het heel goed. We hebben altijd een vaste plaats waar de lijn er eventjes af mag. Meestal blijft ze achter me, snuffelen tussen de bomen en struiken. Ik loop gewoon door, en als ik een 50tal meter verder ben roep ik eens even. Dan komt ze uit het struikgewas gestormd tot ze bij me is (topsnelheid hoor!!!) en dan begint het spelletje meestal opnieuw.
Die vrijheid vindt ze heerlijk! Je moet haar oortjes en staartje dan eens zien!

Ook in de stad doet ze het heel goed. Als we weggaan proberen we haar zo veel mogelijk mee te nemen. In de auto zitten vindt ze erg leuk, en dus als we weggaan krijgen we het meestal niet over ons hart om haar thuis te laten. In de stad kan ze met gemak mee de winkels binnen (waar honden toegelaten zijn, natuurlijk). Ze gedraagt zich dan altijd heel braaf en kalm. Daar krijgen we ook vaak opmerkingen/complimentjes over, haha...

Hier bijgevoegd nog een paar foto's van Aika en de sneeuwpret!


Groetjes!
An



Geen opmerkingen: